Vi beskæftiges oskun med trailer kørekort. Skal du køre med stor trailer og har derfor brug for at udvide dit kørekort til B/E (trailerkort) så er du kommet til det rette sted. Hos Blangstedgård Køreskole i Odense har vi en høj beståelsesprocent på over 90% af vores kursister, og vi gør et stort arbejde med at gennemfører et trailerkørekort, hurtigt og effektivt kursusforløb.

Alt lovpligtig teoriundervisning holdes over 1 teoriaften og al kørsel vil foregå i Odense. Det tager ca 4 uger  at gennem føre et trailerkørekort

Den trailer du kommer,il at køre med  hos os, er en EDUARD årgang 2013 med en TTL på 2.700 kg. Traileren er meget nem at køre med og den er yderst retningsstabil og rimelig nem at dreje omkring hjørner.

Traileren vil være lastet og veje i alt 800 kg under kørslen og køreprøven.

Tilmeld dig til trailerhold her!

Hvem kan få trailerkørekort?

Alle med et kørekort til almindelig bil (kategori B) må køre med et vogntog, hvor påhængskøretøjets tilladte totalvægt ikke overstiger 750 kg. Du må ligeledes køre med et vogntog, hvor påhængskøretøjets tilladte totalvægt overstiger 750 kg. Hvis vogntogets samlede tilladte totalvægt ikke overstiger 3.500 kg.

Hvis den samlede tilladte totalvægt for vogntoget, overstiger 3.500 kg har du to muligheder:

•  Kategori (B+) hvis samlede tilladte totalvægt på vogntoget overstiger 3.500 kg, men ikke overstiger 4.250 kg. (Dette kørekort anbefales ikke)
  •  Kategori (B/E) stort påhængskøretøj hvis tilladte totalvægt ikke må overstige 3.500 kg, den maksimale tilladte totalvægt for vogntogets vægt kan således blive helt op til 7.000 kg. (Dette kørekort anbefales)

Bemærk at det er bilen og trailerens totalvægt, der er afgørende for om man skal have B+ eller B/E kørekort, så det er ligegyldigt om traileren er tom eller læsset med de nye regler. Vi anbefaler B/E så du altid lovligt kan køre med de helt store påhængsvogne og et vogntog på max 7.000 kg.

Hvad koster et trailerkørekort hos os?

Hos Blangstedgård Køreskole i Odense tilbyder vi et trailerkørekort til 4.700 kr. alt inklusive på nær eksterne udgifter til lægeattest og prøvegebyr mere under priser. I Prisen er følgende inkluderet:

• 4 x 45 min. Teorilektioner (Afholdes over en aften)
  • 6 x 45 min. kørelektioner
  • Lån af bil og trailer til køreprøve
  • Vi ordner papirer så de er klar til prøve
  • Vi køre små hold så du har kort effektivt forløb hos os

Kontakt os for yderligere informationer om trailerkørekort

Har du spørgsmål til undervisningen eller andet, så tøv ikke med at kontakte os på telefon 60 63 99 77 eller udfyld hurtig og nem vores kontaktformular, du kan også sende os en mail til post@blangsted-autoskole.dk.

Topslides text